A természetben minden az egyensúly megteremtésére és megtartására törekszik. Így van ez az emberi testtel is, ő is igyekszik fenntartani a belső egyensúlyát.

A talp egyfajta térkép az egészségünkhöz, és bizonyos pontjaira nyomást gyakorolva energizálhatjuk a test különböző részeit is.

A helyes tartáshoz és járásdinamikához elengedhetetlen a 3 pontos alátámasztás a talp részéről. Ehhez viszont néha nem árt picit edzeni, vagyis nyújtani. Ha belegondolunk  logikusnak tűnhet, de hányszor kezdted el nyújtogatni a talpi bőnyédet vagy a lábujjaidat egy fárasztó nap végén?😃

Mint minden izomcsoportnál ezen a területen is fontos a rendszeres nyújtás.
Nem kell nagy dolgokra gondolni, de aki magassarkút visel napközben vagy uraim egy elegáns bőrcipőt, ott célszerű lehet ez a pár gyakorlat. 😉

Eszközök: ceruza, teniszlabda vagy egyéb kisméretű kemény labda,  egy párna vagy puha összenyomható labda.

1. Karmol- elenged

Összehúzzuk a lábujjakat, mintha karmolnánk, majd elernyesztjük.

 

 


2. Emelések

Végezhető egy ceruza vagy egy puha párna segítségével is a gyakorlat. Megfogjuk a lábujjakkal a párnát vagy a ceruzát, erősen szorítjuk ahogy csak bírjuk és megpróbáljuk felvenni a földről. Megismételjük párszor a gyakorlatot.


3. Gurigázás

Fogunk egy teniszlabda méretű kemény labdát és nagyon óvatosan, lassan  fel- le majd körkörösen gurigázzuk a talpunk alatt. Minél nagyobb terhet helyezünk a labdára, annál hatékonyabb lesz a gyakorlat.

 


Nekem bevallom a gurigázás a kedvencem. Hozzávehető még egy kis bokakörzés is.

Csodát művel a talpakkal.


A talpnyújtás hatásai:

• Megelőzhető vele a talpi fascia gyulladás.
• Erősíti a talpi bőnyét és a lábujjakat ezáltal sokkal koordináltabb lesz a járás.
• Beindítja a szervezet öngyógyító folyamatait.
• A testnedvek keringését serkenti, helyreállítja (vér-, nyirokkeringés).
• Segíti a salak- és méreganyagok kiürülését.
• Csillapítja a fájdalmat.
• Oldja a testi, lelki feszültséget.

Próbáljátok ki. 😉👣

2 Comments

  1. Baksa Zsolt

    Jó ötlet, köszönöm!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>